Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: anspa
Категория: Забавление
Прочетен: 49917
Постинги: 31
Коментари: 12
Гласове: 147
Архив
Постинг
19.12.2009 08:50 - Роден отново?
Автор: anspa Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1192 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 19.12.2009 08:56



          ПОСВЕЩАВАМ тази книга на всеки човек, независимо от расата, пола, националността или религиозния му произход, който изпитва чувство на страх, осъждение или несигурност относно смъртта и живота след смъртта и който би желал да знае, че той или тя може да дойде при Бога с проста вяра, да приеме вечното прощение и да бъде НОВОРОДЕН с Неговата сила, да стане дете на Бога с всичките привилегии на ЦАРСКИ СИН и на НЕГОВИЯ ИЗОБИЛЕН живот.


                      КАК ДА БЪДЕШ НОВОРОДЕН

                                           Т. Л. ОЗБОРН

 

 

Не се учудвай

 

          ПРЕДИ ВСЯКО ДРУГО НЕЩО да съществува, беше Христос с Бога. Той винаги е бил жив и самият Той е Бог. Той създаде всичко, което съществува - и всичко, което съществува, е било направено от Него. Вечният живот е в Него и този живот дава светлина на цялото човечество. Неговият живот е светлината, която свети в тъмнината - и тъмнината не може никога да я угаси. (Йоан 1:1-5)

Но въпреки че Той направи света, светът не Го разпозна, когато Той дойде.

          Дори в Своята собствена земя и сред Своя собствен народ... Той не бе приет. Само неколцина Го приветстваха и Го приеха. Но на всички, които Го приеха, Той да-де правото да станат Божии чада. Всичко, което те трябваше да направят, беше да Му се доверят да ги спаси. Всички онези, които вярват в това, са НОВОРОДЕНИ - не физическо НОВОРАЖДАНЕ в резултат от човешка страст или план - но от Божията воля. ( Йоан 1:10-13)

          В тъмнината през една нощ юдейски религиозен лидер на име Никодим, член на сектата на фарисеите, дойде на разговор с Исус.

          - Господине - каза той, - ние всички знаем, че Бог Те е изпратил да ни учиш. Твоите чудеса са достатъчно доказателство за това.

          Исус отвърна:

          - С цялата Си искреност ти казвам: Ако не се РОДИШ ОТНОВО, никога не можеш да влезеш в Божието царство.

          - ДА СЕ РОДЯ ОТНОВО! - възкликна Никодим. - Какво имаш предвид? Как може стар човек да се върне в утробата на майка си и да се роди отново?

          Исус отвърна:

          - Това, което искрено ти казвам, е: Ако се не роди някой от Бога и Духа, не може да влезе в Божието царство. Хората могат само да възпроизвеждат човешкия живот, но Святият Дух дава нов живот от небето. Затова не се учудвай от това, което ти казах, че трябва да бъдеш НОВОРОДЕН! ( Йоан 3:1-7)

          И както Мойсей издигна медната змия на върлина в пустинята (Числа 21:7-9), така и Аз трябва да бъда издигнат на върлина, така че всеки, който вярва в Мене, да има вечен живот.

          Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот. Бог не изпрати Своя Син на света, за да го осъди, но за да го спаси. Никаква вечна присъда не очаква онези, които Му се доверяват да ги спаси. ( Йоан 3:14-18)

 

Будистката Монахиня

 

           ЗА ПОВЕЧЕ ОТ ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ ние сме прокламирали евангелието на Христос в повече от шестдесет страни по света. Ние винаги сме провеждали нашите евангелизации навън, по откритите полета, парковете, стадионите или обществените терени, за да могат хората от всички раси, религии и социален произход да ги посетят.

          В продължение на повече от три десетилетия ние сме говорили за НОВОРОЖДЕНИЕТО пред публика от десет, двадесет, петдесет и сто хиляди човека всяка вечер. В тази книга аз споделям същите истини, които съм споделил с толкова много хора - и на обществени места, и лично. Аз опитах да напиша тези неща така, сякаш ти и аз имаме лична среща, говорейки си лице в лице.

          Мога да те уверя, че съдържанието на тази книга работи. Ако просто я прочетеш с отворено сърце и искреност, аз очаквам, че ще повярваш неусетно, преди да си я завършил.

          Аз съм виждал хиляди мюсюлмани, будисти, шинтоисти, хиндуисти, поклонници на идоли и фетиши, атеисти и номинални християни да се обръщат към Исус Христос, да Го приемат в техните сърца и да се превръщат в едни сияещи нови създания, когато разберат простите, но мощни факти, които ще откриеш в тази книга.

          Вероятно никоя двойка на земята не е прокламирала евангелието пред толкова много хора с толкова различен религиозен произход, както моята съпруга и аз сме били привилегировани да го направим. Мога да ти кажа, че хората са същите на-всякъде по света. Те вършат същите грехове, изпитват същите нужди, чувстват същата вина, страдат от същите болести и инстинктивно търсят същия мир – незави-симо от расата, пола, цвета на кожата, националността или произхода.

          Когато някой наистина е НОВОРОДЕН, той реагира със същото изумително удовлетворение. Аз съм наблюдавал хиляди твърди и традиционно невъзмутими американски индианци, ескимоси и японци да преживяват чудото на НОВОРОЖДЕНИЕТО. Ефектът върху техния живот не е по-различен от това, което се случваше с повярвалите в библейските дни.

          Ние сме наблюдавали стотици зрели мюсюлмани да преживяват НОВОРОЖДЕНИЕТО в една нощ и да реагират по същия начин, както някой би очаквал да види в Тексас или Торонто. Ние сме наблюдавали спокойни и уравновесени будисти да избухват в сълзи на благодарност, когато повярват в Исус Христос и бъдат НОВОРОДЕНИ.

          Ние сме доказали това, което Павел каза:

          "Понеже няма разлика... Същият Господ е Господ на ВСИЧКИ, богат към ВСИЧКИ, които Го призовават, защото ВСЕКИ, КОЙТО призове Господното име, ще се спаси." (Римляни 10:12-13)

          По време на нашата евангелизация в Южен Тайланд една възрастна 74 - годишна будистка монахиня беше новородена. Тя била заведена в храма, когато била малко момиченце, и посветила целия си живот да служи на свещениците в храма.

          Нашата евангелизация се провеждаше в една голяма гора от кокосови палми и звукът от големия високоговорител достигнал до нейните уши. Тя се измъкнала от храма и си купила дреха от пазара, с която могла да прикрие своята самоличност - тъй като единствената дреха, която имала, била монашеската й роба. Тя стояла в една затъмнена част в края на полето, за да не бъде разпозната.

          През тази нощ аз говорих за НОВОРОЖДЕНИЕТО и как благата вест за това, какво Исус направи на кръста, се отнася за нас. Аз изговорих писанията, които казват как бяхме погинали и как Бог ни възлюби толкова много, че даде Своя Син за нас, как Исус понесе греха, вината и осъждението, което ние заслужавахме, и как Той проля Своята божествена кръв, за да умие нашите грехове; че Той умря на на-ше място, бе погребан и след това възкръсна от мъртвите и че Той живее завинаги, за да ходатайства за нас; че сега Той чука на вратата на всяко сърце и иска да влезе и да обитава там и да предаде Своя живот и мир, опрощение, здраве и благословение.

          Аз наблегнах на факта, че това, което Той понесе на кръста, беше за нас, че ние трябваше да бъдем приковани, защото ние бяхме съгрешили и заслужавахме да умрем, но Христос ни обичаше толкова много, че Той даде Своята кръв на олтара на кръста, за да ни изкупи обратно при Бога.

          Аз подчертах факта, че грехът е това, което ни разделя от Бога и причинява вина и страх; че тъй като Исус Христос понесе нашите грехове и плати тяхното пълно наказание, проливайки Своята кръв, за да ги измие, сега, ако ние САМО ПОВЯРВАМЕ, че Христос направи всичко това за нас лично, ще бъдем СПАСЕНИ; че когато грехът го няма, Христос ще дойде в нашия живот и когато това се случи, ще бъдем НОВОРОДЕНИ С НЕГОВИЯ живот. Ние ставаме ново творение.

          Тази възрастна жена никога през живота си не беше чувала това послание.

          На следващия ден тя дойде до нашата къщичка. Ние стояхме в продължение на два часа под тези красиви палмови дървета, докато тя се опитваше да ни каже чрез преводача какво се бе случило. Нейните очи блестяха като на млада девойка, когато ни разказваше как бе приела Исус Христос и бе НОВОРОДЕНА.

          Тя каза: "През целия си живот аз търсех мир. Единственото нещо, което знаех да правя, беше да работя усилено в храма и да служа на свещениците по всеки възможен начин. Скоро разбрах, че всеки в храма търси същия мир, който търсех и аз, но ние всички бяхме нечестиви. Те бяха толкова нещастни, колкото бях и аз. Често пъти се чудех дали има нещо друго, което мога да направя, за да получа мир в сърцето си. Много нощи плачех с часове в тъмнината, когато никой не можеше да ме ви-ди. Аз чувствах вина и не знаех как да намеря мир. Едва когато станах на 74 години, аз най-накрая открих мира, който бях търсила през целия си живот. Първия път, когато ви слушах, г-н Озборн, да говорите за това, че Бог ме обича и е изпратил Своя Син да умре на кръста за мен, и как Неговата кръв бе пролята за опрощението на моите грехове, аз почувствах, че нещо става вътре в мен. Най-накрая някой беше дошъл и ми показваше начин, по който можех да намеря мир. Аз плачех и плачех. Аз повярвах това, което вие казахте за Исус. Аз не го разбрах напълно, но го повярвах и почувствах, че целият ми живот бе измит. Аз повторих вашата молитва през тази нощ, както ни водехте. О, какъв мир дойде в сърцето ми, когато помолих Исус да дойде в моя живот. Умът ми и мислите ми сякаш бяха умити. Моето сърце бе променено. Аз не чувствах вина или срам пред Бога. Аз чувствах, че бях подслонена в Исус. Никога не съм имала такъв мир и радост. Аз знаех, че съм спасена. Аз бях НО-ВОРОДЕНА С НОВ живот. Аз знаех, че това беше животът на Исус. Аз изхвърлих моите будистки дрехи и си взех обикновени дрехи, с които да се обличам. Аз бях променена завинаги. Сега остатъкът от моя живот ще бъде посветен в служба на Исус Христос, Божия Син, който е моят Спасител. Аз съм толкова щастлива!"

          Тази мила възрастна жена се върна в селцето при своите хора, за да им каже за Исус. Не след дълго тя поучаваше няколко групи за Господа и заедно те построиха една бамбукова постройка със сламен покрив за техните събирания, която скоро стана една преуспяваща църква в това село.

          Това е преживяването, което ТИ можеш да имаш, докато четеш тази книга.

 

Новородената проститутка

 

          НОВИЯТ живот, който Бог ти предлага, е един изобилен и чудотворен живот - едно чудотворно НОВОРОЖДЕНИЕ. Исус каза: "Аз дойдох, за да имате живот и да го имате изобилно. “ ( Йоан 10:10)

          На нашата евангелизация в Гватемала една проститутка, която умираше от рак, бе докарана до събранието в стара ръчна количка. Няколко християни я намери-ли чезнеща, отслабваща на една сламена рогозка на земята в малка кирпичена колиба, където била оставена да умре.

          Когато й казали за евангелизацията и й предложили да я закарат дотам в ръчната количка, тя била смаяна от показаната й любезност. Отначало възразявала, защото била сигурна, че няма надежда за нейния съсипан живот. Тя била прекарала годините си в проституция и не чувствала нищо друго освен вина и срам. Християните я убедили, че "Бог не е пратил Сина на света да съди света, но за да бъде светът спасен чрез Него" ( Йоан 3:17) Те поставили възглавница в количката и я превозили до голямата евангелизация. Нейното изтощено от страдание тяло приличаше на изпит, покрит с кожа скелет, на който стърчеше нейният подут, обхванат от рака корем.

          Лежейки там, в количката, под открито небе, тя слушала посланието за НОВИЯ  живот на Исус Христос и как човек може да бъде НОВОРОДЕН, приемайки този Исус и НЕГОВИЯ живот в сърцето си чрез вяра.

          Аз си спомням добре моята тема през тази нощ. Аз говорих за ПРИЕМАНЕТО НА ХРИСТОС и за НОВОРОЖДЕНИЕТО, което се случва, когато този НОВ живот е приет чрез вяра. Аз наблегнах на любовта и състраданието на Исус, който умря на кръста, за да ни изкупи от нашите грехове. Аз поставих ударение на факта, че Неговият живот променя нашата природа и създава в нас нов човек; че Неговият живот изцелява нашата болест и ни новоражда духовно, психически и физически. Аз им казах да "не забравят ни едно от всичките Му благодеяния. Който прощава всичките ти беззакония, изцелява всичките ти болести." (Псалми 103:3)

          Когато завършихме посланието и водихме тълпата от около 35 000 човека в молитва за покаяние и приемане на Христос, тя преживяла горчива тъга и угризения на съвестта за пропиления и оскърбителен живот, който бе живяла.

          Тя почувствала, че няма нищо, което да предложи на Христос, освен едно разрушено и без надежда за лечение тяло, което е било използвано и унижавано в живот на грях. Поради това й било трудно да повярва, че Бог я обича достатъчно, за да й прости и да й предаде Своя НОВ живот.

          Християните я насърчили "само да вярва".

          Най-накрая тя осъзнала божията неизмерима любов, извикала към Него за милост и Го приела в сърцето си. Тогава дошла славната радост от прошката и опрощението. Нов живот се родил в нейната стара природа и тя била новородена от неразбираемата за човешкия ум сила на живота и Духа на Исус. Тя била НОВОРОДЕНА.

          Лежейки там, плачейки конвулсивно от радост, преизпълнена с мир и благодарност, тя погледнала своите приятели, протегнала своите измършавели ръце към техните силни ръце и се изправила на нозете си - за пръв път от месеци.

          Докато плачели и благодарели на Бога заедно, милата жена била толкова преизпълнена с радост и мир в душата си, че забравила за своето поразено от рака тяло. След няколко минути тя изведнъж осъзнала, че големият раков тумор е изчезнал и нейните крака и ръце са станали силни. Жената беше не само простена от нейните грехове и омита в кръвта на Исус Христос, но тя беше чудотворно изцелена.      Тя бе преживяла НОВОРОЖДЕНИЕТО.

          Тя мина през тълпата от хора и се качи по стълбите на платформата. Аз все още мога да я видя, стояща там със стичащи се по лицето сълзи, с тези съсухрени ръце, издигнати към небето, и нейното променено лице, изглеждащо като на ангел.

Целият й начин на живот бе променен. "Старото премина; ето всичко стана ново."   (2 Коринтяни 5:17)

          Тя се присъедини към една от църквите, стана вярна и посветена работничка в църквата, посвещавайки голяма част от живота си в печелене на хора за Исус Христос. Това, което тази жена получи от Бога, е ИЗОБИЛНИЯТ живот, който Исус Христос дойде да сподели с ТЕБ. "Божият дар е вечен живот." (Римляни 6:23)

          Това чудотворно преживяване се нарича спасение, изкупление, новорождение, да бъдеш спасен, да станеш ново създание, християнин и с много други думи. Това е чудното състояние, в което си примирен с Бога. То се нарича НОВОРОЖДЕНИЕ, защото Исус каза: "Ако се не роди някой отгоре, не може да види Божието царство. Не се чуди, че ти рекох: трябва да се родите отгоре." (Йоан 3:3, 7)

          Сега Бог е направил възможно за ТЕБ да узнаеш “КАК ДА БЪДЕШ НОВОРОДЕН”, като е направил така, че тази книга да попадне в ръцете ти.

          Дали говорим за това, “КАК ДА БЪДЕШ НОВОРОДЕН”, или за това, "Как да бъдеш спасен", то се отнася за едно и също чудо на НОВИЯ живот чрез вяра във и приемането на Исус Христос.

          Аз обичам думата "СПАСЕН", защото Библията казва: "Вярно е това слово и заслужава пълно приемане, че Христос Исус дойде на света да СПАСИ ГРЕШНИТЕ." (1 Тимотей 1:15)

          Тази дума "СПАСЕН" е мощен термин в Библията. Той посочва тоталното чудо и трансформация, която настъпва в човешката душа, когато Исус Христос и Неговият божествен и чудотворен живот е приет от някой човек.

          Един Възрастен индийски селянин бе доведен на нашата евангелизация в Мадураи, Индия. Той бил напълно сляп за повече от пет години и никога в живота си не бе чувал евангелието на Исус Христос. Докато говорехме за Божията любов към нас и как Христос понесе нашите грехове на наше място, за да ни изкупи от греховете ни, възрастният човек бил заинтригуван. Той слушал всяка дума в продължение на няколко вечери.

          Най-накрая една нощ, когато говорехме за кръста на Христос и разказахме пълната история на Христовото страдание за нас, за Неговото жестоко разпятие, аз наблегнах на факта, че НИЕ ТРЯБВАШЕ ДА БЪДЕМ ПРИКОВАНИ, защото ние бяхме съгрешили пред Бога. Но Той понесе наказанието, което ние заслужавахме.

          Възрастният човек започнал да плаче. Той ни каза по-късно: "Никога досега не съм чувал това послание. Изглежда, че то е много силно за мен. Почувствах сякаш Бог беше сред множеството от хора. Аз реших: "Ще повярвам в това послание: Ще го приема!" И когато казах това, вътре в мен почувствах сякаш всичките ми грехове и лош живот се изляха от мен, докато плачех. Аз не можех да го разбера, но когато мислех за кръвта на този добър човек, Исус, почувствах, че тя измиваше всеки грях в живота ми. Не си спомням колко време седях там, клекнал на земята сред това множество. Не исках да помръдна. Река на радост се изливаше от мен, докато плачех. Младият човек, който ме доведе, не знаеше какво да мисли. Чувствах такава радост! Такъв мир! Исус бе тук. Аз Го приветствах да влезе в моето сърце. О, аз бях чист. Знаех, че греховете ми бяха простени. Никога не бях чувствал такъв мир. И когато най-накрая престанах да се моля и да плача, отворих очите си и можех да виждам всичко ясно. Исус бе изцелил моите слепи очи. О, какъв мощен Спасител! Благодаря, че ми казахте за Него! Погледнете ме, аз съм възрастен селски фермер. Бях сляп. Сега съм нов човек. Погледнете ме! Мога да виждам всичко!"

          Никакви думи не могат да опишат такова обръщение. Той беше НОВОРОДЕН.

          Силата на живота на Исус Христос, която влиза в теб, е НЕОГРАНИЧЕНА.

          Религията никога не може да новороди човека. Ритуалите, церемониите и символите на вярата са повърхностни. Но ИСУС СПАСЯВА! НЕГОВИЯТ живот води до НОВОРОЖДЕНИЕ! И точно това може да се случи с теб, докато четеш тази книга.

          Истинското християнство е живот - нещо, което можеш да имаш само чрез едно чудотворно НОВОРОЖДЕНИЕ.

          Ти може да се присъединиш към църква. Но трябва да си НОВОРОДЕН, да получиш спасение от Бога.

          Това чудо ще се случи в теб, когато ИМАШ ВЯРА и ВЯРВАШ това, което Библията казва, че Исус направи за теб на кръста. "Вярата идва от слушане... Христовото слово" (Римляни 10:17) или от знанието за това, което Христос извърши за теб.

          Библейският термин "спасен" в действителност означава да бъдеш опростен, помилван, спасен, избавен, изцелен и здрав физически, психически и духовно; да бъдеш запазен, защитен, да бдят над теб; да просперираш и да имаш успех; да имаш много и да живееш в изобилие; да имаш вечен живот; ДА ЖИВЕЕШ В ЧУДЕСА!

          Какво преживяване - ДА БЪДЕШ СПАСЕН! Аз имах славната привилегия да помагам на десетки хиляди хора да открият това велико чудо. То може да се случи също и с ТЕБ, затова чети с отворено сърце и бъди чувствителен за присъствието на Божия Дух, защото Той е с теб, за да те убеди за истината и да ти помогне да повярваш, за да се спаси душата ти.

Исус каза: "Аз съм ПЪТЯТ и ИСТИНАТА и животЪТ." ( Йоан 14:6)

 

Там стоеше Господ

 

          НЯКОГА хвърлял ли си въже на давещ се човек, който го сграбчва здраво, докато ти го изтегляш на безопасно място? Спасявал ли си някога живот?

          Някога спасявал ли те е някой от смърт?

          Някога спасявал ли си човек от горяща сграда?

          Ти спасен ли си? Знаеш ли, че си в опасност?

          Ако продължаваш в греховете си, ще бъдеш изгубен за вечността. Библията ни казва, че чието име не се намери записано в Божията книга на живота, той ще бъде хвърлен в ада. (Откровение 20:15; 21:27)

          Искам да ти кажа как можеш да бъдеш спасен от ада, спасен от твоите грехове, спасен от смъртта, спасен от болестта, спасен от провала и бедността, спасен от злото. Ти можеш да бъдеш спасен точно сега!

          Ангелът каза: "Когото ще наречеш ИСУС; защото Той е, който ще СПАСИ людете Си от греховете им." ( Матей 1:21)

          Библията казва: "Понеже Бог не е изпратил Сина на света да съди света, но да бъде светът СПАСЕН чрез Него." ( Йоан 3:17)

А Петър каза: "И всеки, който призове името Господно, ще се СПАСИ." (Деяния 2:21)

          Човекът не бе създаден за живот на грях и болест. Човекът бе създаден, за да ходи с Бога. Но човекът съгреши и неговият грях го отдели от Бога.

          Но сега, благодарение на Бога, Христос Исус "дойде на света да спаси грешниците"  (1 Тимотей 1:15) - да спаси ТЕБ.

          Ти можеш да бъдеш спасен днес. Ето от какво се нуждаеш - да бъдеш спасен - да познаеш Исус Христос като твой личен Спасител.   

          Но какво означава да бъдеш спасен?

          ПЪРВО: Означава да бъдеш НОВОРОДЕН - да станеш дете на Бога.

          Исус каза: "Трябва да се родите отгоре." ( Йоан 3:7) Това е чудо. Христос в действителност влиза в твоя живот и ти ставаш нов, защото Той започва да живее в теб. Това не е приемане на религия, това е приемане на ХРИСТОС. Той е ЛИЧНОСТ, а не философия. Това е реалност, а не теория.

          Когато се ожених, аз приех моята съпруга в живота си. Аз не получих "РЕЛИГИЯТА на брака". Приех личност - моята съпруга. А когато бях СПАСЕН, приемайки Христос в моя живот, аз не приех "християнската РЕЛИГИЯ", аз приех личност – Гос-под Исус. Моето обръщение беше толкова ясно преживяване, колкото и моят брак. И в двата случая аз приех друга ЛИЧНОСТ в живота си.

          Библията казва: "А на ония, които Го приеха, даде право (сила - англ. превод) да станат Божии чада." ( Йоан 1:12)

          Собственикът на голям хотел посети нашия евангелизационен поход в Хага, Холандия. Над 100 000 човека се събираха всяка нощ на обширното поле, наречено Малиевелд. Този човек бил любопитен какво е това нещо, което привлича толкова много хора.

          Той беше ерген, който мразеше идеята за Бога. Той изпитваше дълбоко възмущение от професионалното духовенство, което смяташе за лицемерно. Той презираше църквата и избягваше всякакъв контакт с християнството.

          През войната служел като холандски военноморски офицер. При битките в морето той виждал телата на моряците да летят във въздуха при бомбените експлозии. Той каза, че размахвал юмрук към небето много пъти и проклинал идеята за Бога, предизвиквайки Го, ако съществува, да го порази.

          Той се гордееше с факта, че никога през живота си не бил изрекъл нито една молитва.

          Тогава започнала евангелизацията. Той решил да я посети.

          През тази нощ аз проповядвах за простотата на молитвата и за призоваването на Господното име, за да ПОЛУЧИШ НОВ живот и да бъдеш НОВОРОДЕН.

          Той слушал внимателно, когато наблягах на ужасната цена, която Исус Христос бе заплатил на кръста, за да купи за нас привилегията на молитвата. Ние можем да се молим и да получаваме отговор само защото Христос даде живота Си откуп за нашите грехове и за да осигури за нас Неговите неизброими благословения. Ако Христос не беше умрял, нашите грехове все още щяха да ни разделят от Бога. Но Той ни обичаше толкова много и толкова много искаше да сподели с нас СВОЯ живот, че отиде на кръста и понесе цялото наказание за всичките ни престъпления и премахна греховете ни така, както се премахва дълг, който е платен напълно.

          Този мъж никога не бе зачитал тези факти на евангелието. Привилегията да дойдеш при Бога в молитва е била пренебрегвана и принизявана от него като един церемониален ритуал, извършван от теологическите лицемери, за да впримчат хората в техните религиозни примки. Сега той осъзнаваше, че е била платена ужасна цена, за да можем да се молим и да получаваме отговор.

          Завършвайки посланието си, аз подчертах, че "всеки, който призове името Господно, ще се СПАСИ” (Римляни 10:13); че Исус стои пред вратата на всяко сърце чукайки и искайки да влезе и сподели СВОЯ живот с всеки един; че най-голямото чудо на молитвата е, когато Исус отговаря и влиза, за да предаде СВОЯ ЧУДОТВОРЕН живот на някой, и как този човек бива буквално НОВОРОДЕН С НОВ БОЖЕСТВЕН живот, когато приеме Господ Исус чрез вяра в своето сърце.

          Ние подготвихме множеството за молитва и мъжът по-късно ни каза: "Когато се огледах наоколо и видях, че всеки е навел глава и се е приготвил за молитва, попитах се: "Възможно ли е цялото това множество да е ненормално? Всички ли са на погрешен път? Не може да бъде! Може би има нещо вярно в този Бог?" Той продължи: "Казах си: Ако някога в живота си ще се моля, това трябва да е най-добрата възможност, която някога ще имам. Ще направя това, което този мъж казва. Ако има Бог, Той ще ми отговори тук, където толкова много хора вярват в Него."

          Той поставил ръце на гърдите си и затворил очи за молитва. В момента, в който направил това, той каза, че го обхванало едно поразително осъзнаване за Бога. Когато го обхванало това чувство на страхопочитание, той казва: "Аз исках да погледна нагоре към небето и да се моля. И точно когато погледнах нагоре, пред мен стоеше Исус Христос. Аз бях толкова изплашен, че инстинктивно исках да побягна и да се скрия. Но очите Му бяха спрени на моите и сякаш бях прикован. Не можех да помръдна. Очите Му бяха като огън и сякаш проникваха в моето най-вътрешно естество, виждайки всеки грях, който бях извършил, и всяка хула, която бях произнесъл. За няколко секунди сякаш целият ми живот премина пред Него. Такъв страх и страхопочитание ме обхванаха, че чувствах, че не смея дори да премигна. Чувствах, че най-ужасяващият срам и угризение се надигаха вътре в мен поради ужасния живот на хулител, който бях живял, и поради начина, по който проклинах този човек Исус. Защо съм Го мразил толкова много? Какво ме е карало да се съмнявам в Неговото съществуване? Докато гледах, чувствах, че очите ми щяха да се пръснат от фонтана сълзи, който се изливаше от мен. Ако само спреше да ме гледа! След това, което изглеждаше като безкрайно изследване на душата ми, докато очите ми бяха приковани в Неговите, бавно, но сигурно една мека и състрадателна усмивка се изписа на лицето на Спасителя. С тази нежна усмивка на любов знаех, че бях опростен. Той не задържа моя ужасен живот в свидетелство против мен. Той ми прости! О, каква радост! О, какво облекчение! Аз знаех, че Той ми беше простил! И когато усмивката Му стана съвсем видима Той изчезна от погледа ми. Всичката ми физическа сила ме бе напуснала и аз се свлякох на земята, ридаещ и плачещ. Хората около мен славеха Господа. Сякаш бях на небето. Множеството зву-чеше като огромен водопад, когато гласовете на сто хиляди холандци хвалеха Господа. Когато можах да се изправя на крака, аз бях, НОВО СЪЗДАНИЕ. Аз бях НОВОРОДЕН. Исус ЖИВЕЕШЕ В МЕН. Аз имах НЕГОВИЯ НОВ живот. Аз се качих на платформата и се опитах да кажа на моите сънародници какво се беше случил но не можех да говоря, защото плачех. Радостта която чувствах, не можеше да се обясни. Аз бях НОВОРОДЕН!"

          Оказа се, че по време на евангелизационния поход бяхме отседнали в хотела на този мъж. Под нашата стая имаше прекрасна градина, която се използваше като трапезария. На следващата сутрин след обръщението на този мъж, времето беше прекрасно и хората закусваха навън. Прозорците ни бяха широко отворени, за да влезе свежият утринен въздух.

          Ние можехме да чуем гласа на този мъж, който надделяваше над целия шум. Той продължаваше да говори за Исус. Ние погледнахме от прозореца и видяхме този мил човек да ходи от маса на маса, разказвайки за своето преживяване с Христос. Той мислеше, че всеки, който се намира в този хотел, трябва да знае, че Исус е жив и реален. Човекът беше НОВОРОДЕН. В него имаше НОВ живот.

          Какво чудо е това, че можеш да получиш НОВОРОЖДЕНИЕ и да бъдеш РОДЕН в Божието царско семейство. Ти си бил роден веднъж - роден от грях, дете на греха, слуга на дявола. Сега Христос казва: "Трябва да се родите отгоре." ( Йоан 3:7) Ти трябва да повярваш, да бъдеш спасен, да бъдеш променен, да станеш нов.

          "Като се ВЪЗРОДИХТЕ не от тленно семе, а от нетленно чрез Божието слово, което живее и трае до века." (1 Петрово 1:23)

Ако днес приемеш Христос Исус в твоя живот, ти ще станеш дете на Бога, защото "Христос дойде да спаси грешните". (1 Тимотей 1:15) Искаш ли днес да бъдеш новороден? Какво друго означава да бъдеш СПАСЕН?

 

Опростеният убиец

 

          КОГАТО НЯКОЙ Е НОВОРОДЕН, или СПАСЕН, това означава, че неговите грехове са били ПРОСТЕНИ. Библията казва: "Той е, който прощава всичките ти беззакония." (Псалми 103:3)

          Ангелът каза: "Когото ще наречеш ИСУС; защото Той е, който ще спаси людете Си от греховете им." ( Матей 1:21)

          Бог казва: "Аз, Аз съм, който изтривам твоите престъпления..." (Исая 43:25) "И греховете им и беззаконията им няма да помня вече." (Евреи 10:17)

          Възрастен човек посети нашата евангелизация в Мексико. Още от юношеството си той мразел християните. За него било удоволствие да краде от тях, да унищожава реколтата им или бизнеса, или собствеността им. Той и неговите приятели им устройвали засади в провинцията, вземали вещите им и често пъти ги биели. Той се удоволствал да ги гони и дори помогнал да убият някои от тях.

          Неговата съпруга повярвала скоро след като се оженили и доста често техните брачни взаимоотношения били обтягани от религиозен конфликт. В продължение на деветнадесет години тя се молила за спасението на своя съпруг и никога не се отказала.

          Той посети нашата евангелизация в нощта, когато проповядвах за страданията на Христос на кръста и как Той беше разпнат, за да плати наказанието за НАШИТЕ грехове. За пръв път в живота си този мъж осъзнал, че Бог е създал мъжа и жената, за да ходят и да говорят с Него в градината на Неговото присъствие; че човекът е сътворен по Божия образ, и тъй като Бог е любов, Божият план е ние да споделяме тази любов; че омразата, злото и убийството са от Сатана, който накара човека да съгреши против Бога в началото.

          Той не бе осъзнавал, че грехът беше бариерата между човека и Бога и че Бог толкова копнееше да има общение с човека, че Той принесе Своя единствен Син, за да ни откупи от нашите грехове и да ни върне в Своето общение.

          Кръстът изведнъж станал реалност за него.

          Той ни каза: "Когато започнах да мисля за моята омраза и за греховните ми дела, насочени срещу невинни хора, аз осъзнах, че всяко зло дело, което бях извършил, е помогнало за приковаването на Исус на този кръст. Обхвана ме ужасен срам, докато виждах картината на Христос, който висеше там между двама разбойници, понасящ агонията на МОИТЕ СОБСТВЕНИ ГРЕХОВЕ. Докато проповядвахте, вие ме накарахте да осъзная, че аз трябваше да бъда разпнат, защото аз бях този, който бе извършил толкова зли дела. Исус беше невинен. Той беше съвършен. Аз плачех. Исках да извикам: "Защо ТИ, Господи? Защо ТИ си разпнатият? Какво зло си сторил? Аз бях този, когото трябваше да разпнат на кръст! Аз съм виновният!"

          Този мил мъж се втурнал напред към голямата арена веднага щом поканих хората да приемат Христос. Неговата чудесна съпруга стояла до него, докато този гонител на християните паднал при нозете на Исус и получил прощение на всичките си грехове.

          След като свърши молитвата, той дошъл на платформата, за да сподели своето свидетелство. Това, което го изумяваше, бе, че ВСИЧКИТЕ МУ ГРЕХОВЕ БЯХА ПРОСТЕНИ. Той бе почувствал такава огромна вина и угризение. Сега всичко това бе измито и той знаеше, че бе ОПРОСТЕН.

          Нищо не може да се сравни със славното "окъпване, сиреч новорождението и обновяването на Святия Дух". (Тит 3:5) Не е чудно, че Йоан каза, че всичката слава принадлежи "на НЕГО, който ни възлюби и ни оми от греховете ни в Своята кръв". (Откровение 1:5) (Според англ. прев. -бел. прев.) "В Него имаме изкуплението си чрез кръвта Му, ПРОЩЕНИЕТО НА ГРЕХОВЕТЕ." (Колосяни 1:14)

          Този мил мъж беше ПРОСТЕН. Тази дума означава "да освободиш от плащането на дълг или задължение". Исус Христос плати нашия дълг вместо нас. Нашите грехове са изтрити подобно на дълг, който е бил платен, защото Исус понесе цялото наказание за нашите грехове. Целият дълг на този, който вярва в Христос, е изтрит. Бог не задържа абсолютно нищо срещу вярващия в Исус Христос. "Сега, прочее, няма никакво осъждане на тия, които са в Христа Исуса", (Римляни 8:1), защото "Кой ще обвини в НЕЩО онези, които са станали Божии чада чрез вяра в Христос, Неговия Син?" (Римляни 8:33) "Колкото отстои изток от запад, толкова е отдалечил от нас престъпленията ни." (Псалми 103:12)

 

Рикардо, Аз съм Исус

 

          КОГАТО ЧОВЕК Е НОВОРОДЕН, или СПАСЕН, това означава, че той е получил, НОВ ДУХОВЕН живот.

          Павел казва: "Ако е някой в Христа, той е ново създание; старото премина; ето, всичко стана ново." (2 Коринтяни 5:17) "Защото в Христа Исуса нито обрязването е нещо, нито необрязването, а НОВОТО СЪЗДАНИЕ." (Галатяни 6:15)

"Ние знаем, че сме ПРЕМИНАЛИ ОТ СМЪРТ В живот." (1 Йоан 3:14)

          Какво чудо е това да станеш НОВО СЪЗДАНИЕ - да получиш НОВ ДУХОВЕН живот!

          Един жесток и нечестив млад баща получи този НОВ ДУХОВЕН живот на една от нашите евангелизации в Латинска Америка. Той се бе забъркал с няколко мъже с много подъл характер. Пиенето и комарът погълнали парите му. Жена му и двете му малки деца били оставени в лишение. Когато се прибирал вкъщи, малките дечица с ужас гледали как бие жена си и я хвърля на пода, често ритайки я, както жесток човек би наранил животно.

          Жестокостта на бащата станала толкова нетърпима, че децата тичали и се криели под малката къщичка, когато чували, че баща им се прибира вкъщи, докато съпругата чакала, вцепенена от страх. Младата майка чула за нашата евангелизация и се смесила с тълпата заедно с нейните малки деца, за да слуша прекрасното послание на Исус Христос.

          Представи си нейното удивление една нощ, след като свършило посланието. Тя чула един мъж да се опитва да свидетелства по микрофона. Той плачеше толкова конвулсивно, че човек трудно можеше да го разбере. Изведнъж тя осъзнала, че това е нейният съпруг. Нещо чудесно се беше случило с него.

          Спонтанно тя грабнала децата и започнала да си проправя път през тълпата към платформата. Когато се приближила, тя извикала: "Рикардо, Рикардо, аз съм! Идвам! О, Рикардо, аз съм, Мария! Идвам!"

          Мъжът чул гласа и точно когато се изкачвала по стъпалата, почти влачейки тези скъпоценни малки, изплашени дечица. Те се втурнаха през глава един към друг, хвърлиха се в обятията си и стояха там пред 40 000 души, плачейки на раменете си.

Тогава бащата се наведе и в любяща прегръдка сграбчи в ръцете си своя малък син и дъщеря. След това, все още държейки децата в ръцете си, той прегърна жена си.

През това време ние приближихме към тях микрофона. Той казваше: "Не трябва повече да се страхувате от татко. Вижте! Татко намери Исус. Той сега има нов живот. Татко няма да наранява повече мама. Той обича мама, а също обича и вас!"

Какво чудо! Каква трансформация на един живот!

          Когато сълзите бяха изтрити и риданията престанаха, той каза на публиката какво се бе случило. Той дошъл на евангелизацията като джебчия. Стоял в едно тъмно местенце, прикриван от голямо дърво. Докато проповядвахме за Христос и Неговото присъствие, той чул глас като звук на тръба, който дошъл от върха на дървото над него: "Рикардо, Аз съм Исус. Следвай Ме! Следвай Ме!" Той бил толкова уплашен и шокиран от гласа, че щял да избяга от евангелизацията. Помислил си, че съвестта му го притеснява и си въобразява разни неща. Тогава, точно когато си тръгвал, същият глас изговорил отново същите думи. Той знаел, че Исус Христос му говори, призовавайки го към покаяние. Паднал на земята, плачейки за греховете си. Той осъзнал Христовата милост и прошка и Го приел в своя живот. Тогава отишъл на платформата, за да разкаже за своето преживяване.

          Той беше нов човек - новороден и РОДЕН ОТНОВО чрез живота на Исус Христос. Той стана верен член на една от църквите, където заедно с жена му посветиха своя живот в християнско служение. Това е НОВИЯТ ДУХОВЕН живот, за който ти говоря. Точно това се случва, когато Христос те спасява. Настъпва обръщение. Старите желания, навици и болести отминават. Всичко става ново. Ти получаваш нов живот, ново естество, ново здраве, нови желания, нови амбиции. Ти получаваш Христовия живот.

          "Ще ви дам и ново сърце, и нов дух ще вложа вътре във вас. И като отнема каменното сърце от плътта ви, ще ви дам меко сърце. И ще вложа Духа Си вътре Във вас, и ще ви направя да ходите в повеленията Ми." (Езекил 36:26-27)

          Той каза: "Аз дойдох, за да имат живот, и да го имат ПО-ИЗОБИЛНО." ( Йоан 10:10)

          Този ЧУДОТВОРЕН живот е за ТЕБ - точно сега, там, където четеш тази книга.

 

Сирийският Търговец

 

          ДА БЪДЕШ НОВОРОДЕН, или СПАСЕН, означава да ПОЛУЧИШ МИР.

          Исус каза: "Мир ви оставям; Моя мир ви давам." ( Йоан 14:27)  Той каза:

          "Това ви казах, за да имате в Мене мир." ( Йоан 16:33)

          Истинският мир идва само с Христовата прошка и спасение. Човекът, който живее в грях, никога не може да има мир в душата си. Библията казва: "Няма мир за нечестивите, казва моят Бог." (Исая 57:21) Но "оправдани чрез вяра, имаме мир с Бога чрез нашия Господ Исус Христос". (Римляни 5:1)

          Сирийски търговец, който бе живял през по-голямата част от живота си в Гана, посети нашата евангелизация в Акра и чу евангелието за първи път. Той никога не се бил женил и злоупотребявал с малки момиченца от Африка, за да задоволи своите страсти. Той мамел и лъжел в бизнеса и живеел прахоснически и жалък живот. Най-накрая изгубил здравето си. Получил мозъчен удар, който парализирал едната страна от тялото му. В това състояние той посети евангелизациите.

          Евангелското послание, че Бог толкова много възлюби света, че даде Своя Единствен Син да умре за грешниците, било прекалено чудно за този зъл мъж, за да го разбере. Но той продължил да идва и да слуша. Най-накрая огромната тежест на неговите грехове започнала да натежава върху него, а така също и осъзнаването на ужасната цена, която Исус Христос плати, за да ни изкупи от греховете ни. Знанието, че Исус бе разпнат, за да понесе наказанието, което ние трябваше да понесем, на-края произвело тъга и дълбоко покаяние. Той започнал да чувства ужасен срам и угризения за своя мръсен и непочтен живот. Започнал да плаче за греховете си и да вика към Бога за милост. Неговата вина пред Бога го накарала да трепери от страх, когато осъзнал, че крайното наказание на греха е смърт. Тогава той осъзнал причината за кръста на Христос; че Исус понесе наказанието за неговите грехове на негово място, за да бъде той свободен от осъждение и вина пред Бога. Накрая той осъзнал, че Бог бе създал човека по Своя образ и този човек никога не би могъл да намери мир, докато съгрешава срещу Бога. Славната промяна настъпила в него, когато осъзнал, че Христос бе умрял, за да го спаси от смъртното наказание, и че Неговата кръв бе пролята, за да умие ужасните грехове, които той бе извършил. Докато викал към Бога, неописуем мир дошъл върху него и той каза: "Моят страх и вината бяха изчезнали. Чувствах се толкова чудесно и уверено в Божието присъствие. Аз разбрах, че Исус взе моето наказание и поради това аз бях свободен и опростен. О, какъв МИР почувствах! Това беше най-голямото чудо. Не се страхувах повече и не чувствах вина. Аз имах мир с Бога. Греховете ми бяха премахнати."

          Той се изправил сред множеството, плачещ и благодарящ на Бога за спасението. Накрая, когато си възвърнал самообладанието, той осъзнал, че парализата му е изчезнала. Разтрил тази част на лицето си, която била изкривена. Сега тя била перфектна. Неговата ръка, дланта и кракът му били съвършено възстановени. Мъжът бил спасен и изцелен в един и същи момент. Той се втурна към платформата, за да каже на всички какво се бе случило. Как плачеше само, когато ни показваше как парализата си беше отишла! Но той изглеждаше дори по-дълбоко развълнуван, когато ни каза как неговата вина и осъждение бяха изчезнали. Той знаеше, че беше опростен и не се страхуваше повече от Бога.

          Враждата между грешника и Бога е премахната от кръста (Ефесяни 2:14-17) и в момента, в който повярваш в Исус Христос, ти биваш оправдан и имаш мир с Бога чрез Него. Никой не може да те обвини (Римляни 8:33) в нищо, когато Бог те е (Римляни 3:24-26) оправдал   и  е изтрил твоето минало чрез пролятата кръв на Неговия Син на кръста. (Колосяни 1:20) Това може да се случи и на ТЕБ точно сега!

  умопомраченият Просяк

 

          КОГАТО СИ НОВОРОДЕН, или СПАСЕН, това означава, че си бил възстановен, за да имаш ОБЩЕНИЕ С БОГА.

          Ти бе сътворен по Божие подобие, за да ходиш и говориш с Бога. Но твоите грехове са те отделили от Него. (Исая 59:1-2) Сега вместо общение с Отца ти се страхуваш от Бога - мисълта, че ще се срещнеш с Него, те плаши. Твоите грехове те осъждат и те бележат като виновен пред Него.

          Но Исус Христос "сам понесе в тялото Си греховете ти на дървото, тъй щото, като си умрял за греховете, да живееш за правдата".(1 Петрово 2:24)

          "Сега, прочее, няма никакво осъждане за тия, които са в Христа Исуса." (Римляни 8:1)

          Само Христос може да те спаси от твоите грехове. Той ще изтрие всяко петно и ще те върне при Бога с чисто досие сякаш никога не си съгрешавал. (Откровение 5:9-10) Тогава можеш да кажеш заедно с Йоан: "А пък нашето общение е с Отца и Неговия Син Исус Христос." (1 Йоан 1:3)

          Той ще бъде "приятел, който се държи по-близо и от брат". (Притчи 18:24)

          Един умопомрачен просяк, който бил обладан от зли духове в продължение на четиринадесет години, посети евангелизациите ни в Пуерто Рико. За мен винаги ще бъде загадка защо и как той дойде на нашето събрание. В продължение на четиринадесет години той спял по улиците и живеел от боклука и водосточните тръби. Дрехите му бяха окъсани и дрипави; брадата и косата му бяха дълги и сплъстени като на животно.

          Както този стар човек си стоял в края на тълпата, докато сме се молели с молитвата за спасение на грешниците, Господ Исус Христос ненадейно му се явил, по-сочил го с пръст и заповядал на демоните да го напуснат и да не влизат повече в него. В миг мъжът станал напълно нормален и смислен и взел решение да следва Христос.

          И тъй, той дошъл до платформата, за да даде своето свидетелство, но разпоредителите не го допуснали да се изкачи по стъпалата. Той отишъл от другата страна, но разпоредителите се втурнали напред, за да предупредят своите колеги за то-зи мъж, и така отново му било отказано.

          Но за щастие някои християни го открили през тази нощ и разбрали, че той е бил чудотворно посетен от Господа и че е бил изцелен и спасен. Те го прибрали в своя дом, където можал да се изкъпе. Купили му нови дрехи, един бръснар го обръснал и подстригал косата му и той вече изглеждал като християнски джентълмен.

          Следващата нощ, без да знаят кой е този мъж, разпоредителите му позволили да се качи на подиума, за да свидетелства. Когато започна да говори, гласът му пресекна и той избухна в сълзи. Най-накрая каза: "Вие не ме познахте, в противен случай нямаше да мога да дойда тук. Аз съм мръсният просяк, който срамеше града ви в продължение на четиринадесет години. Никога няма да узнаете какво преживях и изстрадах. Аз бях обладан от демони. Аз не исках да живея по начина, по който живеех, но демоните ме контролираха. Не мога да го обясня, но те контролираха всичко, което мислех и правех. Миналата нощ аз дойдох тук. Не зная защо. Но когато започна молитвата, аз видях Исус и Той изкара демоните от мен. Аз съм свободен. В момента, в който Той им заповяда, аз бях освободен. О, приятели, аз съм свободен. Аз съм християнин. Погледнете ме! Аз вече не съм онзи мръсен просяк, умопомрачен и зъл. Аз съм дете на Бога. Той е моят Баща. Аз съм Негов. Хора, аз съм ваш брат. Исус ме обича. Аз съм спасен!"

          Не е чудно, че Библията казва: "Кой е като Йеова нашия Бог... Въздига сиромаха от пръстта и възвишава немощния от бунището, за да го тури да седне с първенци. Да! С първенците на людете Ми." (Псалми 113 5-8)

          Този възрастен мъж беше НОВОРОДЕН. Той беше РОДЕН ОТНОВО. Той можеше да има ОБЩЕНИЕ С БОГА така, както най-изисканият бизнесмен. Той беше изцелен и освободен духовно, психически и физически. Това е СПАСЕНИЕТО. Бог желае това чудно спасение също и за ТЕБ - точно сега. Човекът не беше създаден за живот на грях и болест. Човекът бе създаден, за да ходи с Бога. Но грехът го е отделил от Бога. "Но Вашите беззакония са Ви отлъчили от Бога Ви и Вашите грехове са скрили лицето Му от Вас, та не ще да чува." (Исая 59:2)

          Но Неговата кръв беше "пролята за прощаване на греховете". ( Матей 26:28) "Ако изповядаме греховете си (на Него), Той е верен и праведен да ни прости греховете и да ни очисти от всяка неправда."  (1 Йоан 1:9)

          Сега ние можем отново да имаме ОБЩЕНИЕ с Бога.

          Сега можем да ходим пред Бога без вина или чувство за малоценност, поради това, което Христос направи чрез Своята смърт, възкресение, възнесение и ходатайство за нас. Когато смъртта на Христос престане да удовлетворява Бога относно нашите грехове и когато ходатайството на Христос престане да влияе на Бога за нас, тогава изкупеният и оправдан вярващ може да бъде осъден от своите грехове - НО НЕ И ПРЕДИ ТОВА!

          Тъй като нашите грехове са били премахнати завинаги, сега можем да ходим и да говорим с Бога отново в градината на Неговото чудесно присъствие. Ние си възвърнахме ОБЩЕНИЕТО С БОГА!

 

Затова  можеш да бъдеш сигурен

 

          ЙОАН  КАЗА: "НИЕ ЗНАЕМ, че сме преминали от смърт в живот." (1 Йоан 3:14)



Тагове:   начало,   Отново,   нов живот,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. slavei - Благодаря ти!
19.12.2009 21:31
Има много за четене!
Ще отделя време за това!
цитирай
Търсене